Swimpy

Swimpy Badblöja UV50+ Babblarna Mörkgrön 3-6 mån

Begränsat antal - Lagerstatus
Visa prisuppgifter

Läs mer och köp

Jämför produkt Swimpy Badblöja UV50+ Babblarna Mörkgrön 3-6 mån online innan du handlar. Det kan vara värt att undersöka och se vilka återförsäljare som möjligtvis har pressat priset och kanske erbjuder en rabatt på just din vara. Vi har samlat nödvändig information om produkten Swimpy Badblöja UV50+ Babblarna Mörkgrön 3-6 mån i kategorin UV-dräkt här hos oss.

Kategori: UV-dräkt
Artikelnummer: 27411656
Visa fler

Från kunskapsbanken

Babblarna

Babblarna är ett språkpedagogiskt material skapat av Anneli Tisell (författare) i samverkan med Iréne Johansson (Karlstadmodellens grundare), Ola Schubert (animatör och illustratör), Hannes Hagstrand (illustratör), Johan Rask (kompositör) och Hasse Sjölander (kompositör). Figurerna är inspirerade av professor Iréne Johansson och Karlstadmodellen, en träningsmodell för personer med språk-, tal- eller kommunikationssvårigheter. Johanssons figurer Babba, Bibbi, Bobbo, Diddi, Dadda och Doddo hade tagits fram på 1980-talet för att träna barn i de olika språkljuden, där barn härmar deras ljud/namn och därmed lär sig att använda betoningar och får en melodi i sitt språk. Figurernas namn introducerades av Johansson i hennes bok Primitiv Grammatik - Ordstadium, utgiven av Studentlitteratur 1990. Figurerna uppdaterades 2006 av Anneli Tisell, Ola Schubert och Hannes Hagstrand och de fick nya former och färger (Babba blev brun, Bibbi blev gul, Bobbo blev röd, Dadda blev grön, Diddi blev rosa och Doddo blev blå). Böcker, spel, musik och filmer med Babblarna sprids till en större allmänhet genom Hatten förlag, med start 2007. Konceptet används i den pedagogiska verksamheten i flera förskolor, och Babblarnas Youtube-kanal har över 600 miljoner visningar (december 2019). De vann juryns specialpris i Kristallen 2018.

Armani

Armani är ett italienskt modehus, grundat 1975 i Milano av Giorgio Armani och Sergio Galeotti. Företaget designar och tillverkar kläder (både haute couture och prêt-à-porter), accessoarer, skor, armbandsur, smycken, glasögon, kosmetika och heminredning.Armanis kläder marknadsförs under flera olika märken, från de dyraste och exklusivaste till de mest tillgängliga: Armani Privé, Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, Armani Exchange och Armani Jeans. 2014 hade Armani en omsättning på 2,2 miljarder euro och mer än 10 000 anställda världen över.