Sim Sensitive

Sim Sensitive System 4 Climbazole Shampoo 2 215 ml

Begränsat antal - Lagerstatus
Visa prisuppgifter

Läs mer och köp

Sim Sensitive System 4 Climbazole Shampoo 2Behandlat och torrt hår och hårbotten(seborreasicca). Fuktgivande specialschampoavlägsnar mjäll och klåda. Lugnar irriteradskalp, ger volym och skyddar hårfärg. Återställer hårets och hårbottnens rätt fuktbalans. Tvättar håret glänsande rent och friskt. Favoritschampo hos många psoriatiker.215ml
Sim Sensitive System 4 Climbazole Shampoo 2 215 ml


Beställ Sim Sensitive System 4 Climbazole Shampoo 2 215 ml på nätet redan idag. Jämför produter på nätet innan köpet så kan man spara mycket pengar och även få eventuell rabatt. Här har vi samlat mer information om produkten Sim Sensitive System 4 Climbazole Shampoo 2 215 ml inom kategorin Shampoo.

Kategori: Shampoo
Artikelnummer: 1013-301-0215
Visa fler

Från kunskapsbanken

Sim

En sim (i plural: simmar) är en humanoid varelse som befolkar de flesta av Maxis Sim-spel. En sim kan precis som en människa ha många olika egenskaper. Simmarna pratar simlish och betalar med sin valuta simdaler. Spel som simmar förekommer i är till exempel The Sims, The Sims 2, The Sims 3, The Sims 4, SimCity och SimPark. Ordet "sim" är en förkortning för "simulation" ersätter begrepp som "mänskliga" eller "person" i de ovan nämnda spelen. I The Sims-spelen gäller det att hålla sin sim på gott humör. Simmens humör visas med hjälp av en "kristall", även kallad Plumbob, som svävar över simmens huvud. Röd kristall visar att simmen är ledsen/arg medan en grön kristall visar att simen mår bra och är glad. En vit kristall visar att den är väldigt lycklig.

System

Ett system är ett antal komponenter, vilka tillsammans samverkar för ett gemensamt mål. Läran om system kallas systemteori (engelska: system science), som är besläktat med ingenjörsämnet systemteknik. Man kan dela upp världen i olika system som åtskiljs av reella eller fiktiva gränser eller gränsskikt. System som inte är under betraktelse förs samman till ett stort system som kallas omgivning. Det är även möjligt att dela in ett system i delsystem, eller att gruppera ihop flera system till ett större system. Det svenska begreppet systemvetenskap motsvarar engelskans ämne information systems, och åsyftar ett tvärvetenskapligt studie av informationssystem, särskilt affärssystem. Löst definierat är ett system ett objekt i vilka variabler av olika typ interagerar och producerar observerbara signaler. De observerbara signalerna kallas ofta utdata, och stimuli som påverkar systemet kallas ofta indata.

4

4 (IV) skulle varit ett skottår som började en tisdag i den julianska kalendern, men genom kejsar Augustus kalenderreform var detta det sista av en räcka med fyra delbara år utan skottdag för att kompensera för tidigare felaktigt införda skottdagar.

K2

K2, lokalt kallat Dapsang eller Chogori, även känt som Mount Godwin Austen eller Qogir Feng, är världens näst högsta berg med en höjd på 8 611 meter över havet. I klättervärlden kallas berget även för klättrarnas berg eftersom det är ett mycket krävande och riskabelt berg att bestiga. Även om berget numera attraherar relativt många klättrare varje säsong är antalet lyckade bestigningar lågt. Antalet kommersiella operatörer som ordnar expeditioner till K2 är betydligt färre än på Mount Everest. K2 är beläget i bergskedjan Karakorum på gränsen mellan Kina och antingen Indien eller Pakistan (pågående gränsdispyt). Ingen hade någonsin klättrat K2 på vintern fram till 2021. Den 16 januari 2021 gjorde tio nepalesiska klättrare den första lyckade vinterbestigningen. Gruppen nådde toppen alla tillsammans och bestod av Mingma Gyalje Sherpa och Nirmal Purja (ledare), och Gelje Sherpa, Mingma David Sherpa, Mingma Tenzi Sherpa, Dawa Temba Sherpa, Pem Chhiri Sherpa, Kilu Pemba Sherpa, Dawa Tenjing Sherpa och Sona Sherpa. Toppgruppen bestod helt av inhemska klättrare. Nirmal Purja var den ende som nådde toppen utan att använda extra syre. Samma dag avled en medlem av en spansk expedition, Sergi Mingote, vid en nedstigning från Läger C3; han föll någonstans mellan Läger C1 och det framskjutna baslägret.

0

År 0 är ett årtal som enligt traditionell årtalsform inte existerar. År 1 e.Kr. enligt den Gregorianska kalendern följer direkt efter år 1 f.Kr.. Enligt ISO-standarden för datum- och tidsangivelser (ISO 8601) som även tillåter negativa årtal, finns dock år 0000 som motsvarar det år som traditionellt betecknas år 1 f.Kr, och år -1 betecknar år 2 f.Kr. Astronomer har länge använt detta sätt att räkna årtal på, så ISO-8601-åren kallas ibland astronomiska årtal; dock brukar astronomerna hoppa över de inledande nollorna och bara använda så många siffror som behövs. Ett förslag till kalenderreform som tillkommit av andra skäl är Holocen-eran (HE). HE följer ISO:s standard genom att lägga 10 000 år till den traditionella årtalsformen. Följande tidsaxel visar på frånvaron av år 0. Varje ruta är ett år, gränslinjen mellan rutorna är nyåret. Mellan ruta [1 f.Kr.] och [1 e.Kr.] finns alltså inget år. Frånvaron av år 0 innebär bland annat att man måste tänka sig för om man vill fira ett jubileum av en äldre historisk händelse. Den som exempelvis ville fira 2 500-årsjubileet av slaget vid Marathon, år 490 f.Kr. kunde då inte göra det år 2010, utan först år 2011. Detta framgår tydligt om man i stället daterar slaget enligt ISO-standarden; då inföll det nämligen år -0489. En förklaring till varför år noll inte funnits i traditionell årsräkning är att årtal från början är ordningstal: det första året efter Jesus födelse, det andra året ..., och så vidare. Man kan jämföra med hur den svenska kungalängden numreras, exempelvis Gustav den förste, Gustav den andre; så kommer man så småningom till Gustaf V och Gustaf VI. Man säger inte att Gustav Vasa var Gustav den nollte, eller att den trettioförsta december följs av den nollte januari. Även månader och dagar i datum är ordningstal, till skillnad från vanliga klockslag där i stället passerat antal enheter anges.